Psychologia marketingu

Doskonalenie umiejętności managera handlowego

I. Marketing – / market – rynek / działania na rzecz rynku, rynkowanie: dostarczanie właściwego produktu, na właściwy rynek, we właściwym czasie, po właściwej cenie.

4xP product, price, place, promotion.

Strategie marketingu:

  • Community
  • Segmentacja
  • Dyferencjacja
  • Speciality

Promocja: zespół środków za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje o sobie, swoich produktach, kształtuje potrzeby nabywców, pobudza i ukierunkowuje popyt.

Grupy instrumentów promocyjnych:

  • reklama
  • sprzedaż osobista
  • promocja dodatkowa
  • public relations
  • publicity

Psychologia obsługi klienta: Strategie

Granice psychologiczne w kontakcie z klientem ( niewidzialne ogrodzenie )

  • Kontakt inwazyjny
  • Kontakt niedostateczny
  • Kontakt graniczny

Wzbudzenie zaufania klienta

  • Akceptacja
  • Wiarygodność

Kompetencje

  • Kompetencje interpersonalne
  • Kompetencje zawodowe

Nawiązywanie kontaktu, czyli jak rozmawiać z klientem, jak budować prawidłowe relacje z szefem, podwładnym, klientem:

  • Systemy reprezentacyjne ( wzrokowy, słuchowy, kinestetyczny )
  • Predykaty
  • Informacja zwrotna
  • Dostrojenie, raport, odzwierciedlenie
  • Presupozycje
  • Aktywne słuchanie
  • Parafraza – jest podstawową techniką aktywnego słuchania, wierne powtórzenie wypowiedzi, porządkuje wypowiedź, wzmacnia prowadzenie rozmowy, jest informacją zwrotną dla rozmówcy

Typologia klienta:

  • Klient uległy
  • Klient oskarżacz
  • Klient komputerowiec
  • Klient odlotowiec

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *